Fundraising Online 2014

Fundraising Online 2014
Bild: © The Resource Alliance Limited 2016 #FRO16 www.resource-alliance.org/fundraising-online

Fundraising Online 2014, die internationale Online-Fundraising-Konferenz findet am 21. und 22. Mai komplett online und auch in diesem Jahr kostenfrei statt.

Last year, more than 2,000 fundraisers from 120 countries benefited from lessons from Lady Gaga and President Obama on how to engage with digital natives; statistics and case studies on how digital can increase giving levels; and tips on how to make their websites compatible with all platforms, no matter what the size of device“, so Laura Boulton, Konferenzleiterin der „The Resource Alliance“.

Das diesjährige Programm setzt den Fokus auf Multi-Channel, Online-Datenschutzbestimmungen/ Schutz der Privatsphäre und der Sinn großer Datenmengen/Big Data. „This is a must-attend event for all fundraisers, not only those with digital responsibilities“, merkt Laura Boulton an.

Was passiert auf der Fundraising Online 2014?

Die Fundraising Online 2014 verspricht einen internationalen Blick auf das, was sich aktuell im digitalen Fundraising tut. Mit dabei sein werden Fundraiserinnen und Fundraiser aus der ganzen Welt. Diese Konferenz ist ein absolutes Muss für alle, die sich irgendwie mit digitalem Fundraising beschäftigen. Und, um es noch mal zu wiederholen: Die Teilnahme ist kostenlos. Mehr Infos gibt es direkt bei www.fundraisingonline.com.

Mittwoch, 21. Mai 2014 (deutsche Zeiten)

gb09:00-10:00 Jonathan Waddingham: Growing your audience with mobile and social

gb10:30-11:30 Chris Smyth: The machine between us: fundraising and the user experience

gb 12:00-13:00 Fred Fournier: How to acquire supporters before raising money online?

gb13:30-14:30 Paulus Veltman: Keynote: The power of online storytelling

gb15:00-16:00 Colin Habberton: The next frontier: emerging technologies for fundraising optimisation

gb16:30-17:30 Elise Ledsinger: Finding monthly donors online

gb18:00-19:00 Elain Evans: What does the USA Patriot Act, privacy legislation, technology, and governments have to do with your fundraising? A lot!

Donnerstag, 22. Mai 2014 (deutsche Zeiten)

gb09:00-10:00 Aaron Eccles: How #nomakeupselfie raised £8m for Cancer Research UK 

gb10:30-11:30 Christoffer Holm: Integrated marketing: what’s that got to do with big data? Everything!

gb12:00-13:00 Nana Darkoa Sekyiamah: How to leverage digital technologies for fundraising success 

gb13:30-14:30 Oisin Lunny: Beyond fundraising: how to get more from your mobile strategy

gb15:00-16:00 Thomas Lennox: Keynote: Digital fundraising needs passion, brand-focus and the customer in mind to be truly successful in today’s competitive landscape 

gb16:30-17:30 Aseem Kumar Thakur: Best practices for online P2P fundraising

gb18:00-19:00 Angela Struebing: Multi-channel attribution for non-profits

sozialmarketing.de ist Blogpartner

Wir freuen uns sehr, der offizielle deutschsprachige Blogpartner der Fundraising Online 2014 sein zu dürfen. Aktuell planen wir natürlich, vollständig mit dabei zu sein. Es wird aber auch im Vorfeld als auch im Rückblick Hangouts und digitale Diskussionen geben. Wir hoffen gleichzeitig, dass diese Partnerschaft das professionelle Fundraising im deutschsprachigen Bereich weiter voran und die ein oder andere neue Diskussion mit sich bringt.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

*